نویسنده: مریم امینی

به کارگیری کیف پول موبایلی نیازمند درک چهار نیاز اساسی

هرم نیازهای مازلو نظریه ای است که براساس آن افراد براساس نیازهای خود در سطوح مختلف نیازهای اولیه،نیازهای روحی و نیازهای شخصی، برای انجام عملی، انگیزش پیدا می کنند. به طور مشابه می توان هرم نیازها برای کیف پول موبایلی را نیز معرفی کرد. البته ممکن است بوسیله آشنایی بانک ها  با چهار سطح هرم […]

توکنیزاسیون و HCE در پرداخت همراه

توکنیزاسیون و HCE در پرداخت همراه

در دومین روز از ششمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، کارگاه آموزشی توسط دو تن از کارشناسان شرکت خدمات انفورماتیک ارائه شد. در بخش نخست این کارگاه، حسین یعقوبی به معرفی توکنیزاسیون و استاندارد EMV Co پرداخت و در بخش دوم مریم گرامی، HCE و رویکردهای پیاده‌سازی با استفاده از آن و روش‌های […]

تطبیق نیازهای بعدی مشتری از طریق بازسازی «پرسونا»

تطبیق نیازهای بعدی مشتری از طریق بازسازی «پرسونا»

پرسونای مشتری (Persona) ابزاری است که به بازاریابان کمک می‌کند تا بتوانند با ایجاد پلی از شکاف سخت بین تجربه مشتری و انتظارات او از یکسو و مفروضات ناخودآگاه ارائه‌دهنده محصول یا خدمت از سوی دیگر با موفقیت عبور کنند. درواقع اگر مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ترجیحات و الگوهای فکری و رفتاری مخاطب فرضی را […]

تفاوت میان خلق نقدینگی از طریق پایه پولی و ضریب فزاینده

تفاوت میان خلق نقدینگی از طریق پایه پولی و ضریب فزاینده

به حجم کل پول و شبه پول در گردش در یک سیستم اقتصادی نقدینگی گفته می شود. نقدینگی یا به عبارت صحیح تر، حجم پول، مجموع پول و شبه‌ پول است. حجم نقدینگی در یک اقتصاد باید متناسب با میزان تولید کالا و خدمات باشد. در غیر این صورت بدون تردید باعث تورم با رکود در […]

نقدینگی، پول و شبه پول ، پایه پولی و پول پر قدرت و ضریب فزاینده نقدینگی به زبان ساده

نقدینگی، پول و شبه پول ، پایه پولی و پول پر قدرت و ضریب فزاینده نقدینگی به زبان ساده

حتما در یادداشت های مختلف درباره نقدینگی، پول و شبه پول ، پایه پولی و پول پر قدرت و ضریب فزاینده نقدینگی شنیده اید.ما در این مطلب هر یک از این عوامل را به صورت ساده تعریف کرده ایم:   نقدینگی   نقدینگی به‌طور کلی از سه جزء «اسکناس و مسکوک»، «سپرده‌های دیداری» و «سپرده‌های غیردیداری» […]

هوش تجاری چگونه کار می کند؟

هوش تجاری چگونه کار می کند؟

سازمانهای مختلف با ابعاد و زمینه های کاری متفاوت ممکن است با مشکلات متفاوتی در امر استفاده بهینه از داده های موجود در سیستم هایی از قبیل فروش، انبار، مالی، توسعه محصولات جدید و … مواجه شوند. بطور مشخص می توان به مسائل زیر را بعنوان چالش سازمانها در استفاده از داده ها اشاره نمود: […]

ابزار آمیخته بازاریابی ( ۴p بازاریابی) چیست؟

ابزار آمیخته بازاریابی ( ۴p بازاریابی) چیست؟

تعریف بازاریابی چیست؟ بسیاری از کسانی که با این علم آشنا هستند در آغاز کار با چنین تعریفی آشنا می‌شوند: «قرار دادن محصول مناسب با قیمتی مناسب در زمان و مکان مناسب.»   به این ترتیب احتمالا بازاریابی کار ساده‌ای است! کافی است محصولی برای عرضه، گروهی از افراد نیازمند به این محصول، محل مناسبی […]

سکه حراج می‌شود اگر...

سکه حراج می‌شود اگر…

با نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضایی که به طور طبیعی برای پول، ارز و حتی سکه وجود خواهد داشت، اگر کنترل لازم از سوی بانک مرکزی اعمال نشده و عرضه کافی وجود نداشته باشد می‌تواند موجب عدم تعادل در بازار شود.   سکه، از جمله کالاهای قیمتی بازار است که در […]

تداوم نشر اسکناس با واحد پولی ریال

تداوم نشر اسکناس با واحد پولی ریال

مسعود رحیمی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سوال که بسیاری از مردم با توجه به طرح تغییر واحد پولی از ریال به تومان انتظار داشتند که اسکناس های جدید رونمایی شده به واحد جدید انتقال یابد، گفت: تغییر ریال به تومان نیازمند طی مراحل قانونی است و تا زمانی که آن روند […]

بازی پانزی در سیستم بانکی چیست؟

بازی پانزی در سیستم بانکی چیست؟

هر روز تعداد زیادی از سپرده گذاران و شاکیانی که در موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز سرمایه گذاری کرده و مالباختگان این سرمایه گذاری به حساب می آیند، از نهادهای نظارتی و حتی دولت می خواهند که برایشان کاری انجام دهد و پول از دست رفته شان را باز گرداند. اگرچه اکنون به زعم بسیاری […]