آشنایی با سیستم
سیستم بانکداری پیام کوتاه درخواستهای مشتریان را برای انجام عملیات بانکی از طریق پیام کوتاه یا SMS برای آنها ارسال میکند.
یکسری پیامها و گزارشها نیز به صورت خودکار یعنی در صورت بروز یک رویداد خاص مربوط به مشتری و یا در فواصل زمانی معین برای مشتریان ارسال میگردد (مثلا ورود به سیستم تلفنبانک) هر پیامی که برای مشتری فرستاده میشود یک شماره شناسایی دارد که مشتری میتواند با آگاهی از آن و فرستادن پیامهای پیکربندی شده نحوه دریافت آنرا تنظیم کند.
● موجودی سپرده
به منظور دریافت <موجودی سپرده> از سیستم متن دستور را در پیام به صورت: <شماره مشتری، فاصله، bo ، فاصله، شماره حساب> وارد کرده و پیام را به شماره ۲۰۰۰۵۰ ارسال نمایید و سپس منتظر دریافت جواب شوید.
● موجودی سپرده به صورت متوالی
به منظور دریافت <موجودی سپرده به صورت متوالی> از سیستم متن دستور را در پیام به صورت:
<شماره مشتری، فاصله، bp ، فاصله، فاصله زمانی (مثلا یک هفته)، فاصله، شماره حساب> وارد کرده و پیام را به شماره ۲۰۰۰۵۰ ارسال نمایید و سپس منتظر دریافت جواب شوید.
● گردش روز سپرده
به منظور دریافت <گردش روز سپرده> از سیستم متن دستور را در پیام به صورت:
<شماره مشتری، فاصله، so ، فاصله، شماره حساب> وارد کرده و پیام را به شماره ۲۰۰۰۵۰ ارسال نمایید و سپس منتظر دریافت جواب شوید.
● گردش روز سپرده به صورت متوالی
به منظور دریافت <گردش روز سپرده به صورت متوالی> از سیستم متن دستور را در پیام به صورت:
<شماره مشتری، فاصله، sp ، فاصله، فاصله زمانی (مثلا یک هفته)، فاصله، شماره حساب> وارد کرده و پیام را به شماره ۲۰۰۰۵۰ ارسال نمایید و سپس منتظر دریافت جواب شوید.
● گردشهای آخر سپرده
به منظور دریافت <چند گردش آخر سپرده> از سیستم متن دستور را در پیام به صورت:
<شماره مشتری، فاصله، no ، فاصله، تعداد آخرین گردشها، فاصله،شماره حساب> وارد کرده و پیام را به شماره ۲۰۰۰۵۰ ارسال نمایید و سپس منتظر دریافت جواب شوید.
● گردشهای آخر سپرده به صورت متوالی
به منظور دریافت <چند گردش آخر سپرده به صورت متوالی> از سیستم متن دستور را در پیام به صورت:
<شماره مشتری>، فاصله، np ، فاصله، فاصله زمانی (مثلا یک هفته)، فاصله، تعداد آخرین گردشها، فاصله، شماره حساب> وارد کرده و پیام را به شماره ۲۰۰۰۵۰ ارسال نمایید و سپس منتظر دریافت جواب شوید.